Trene bruks med oss?

En ting er sikkert, i bruks er man stort sett avhengige av andre for å trene. Dette gjelder spesielt i grenen rundering, men også de andre grenene har man behov for å trene sammen med andre. Ikke bare er det nyttig, men det er også hyggelig å kunne gjøre noe sammen.

Mange av våre medlemmer trener sammen utenom de organiserte gruppene og er du interessert i å bli kjent med oss så møt gjerne opp på våre fellestreninger i lydighet som går på onsdager på Hvaltjern stadion på sommeren (Fra kl. 18.00) eller meld deg på en treningsgruppe eller et kurs for å komme i kontakt med oss.
Våre organiserte tilbud er også åpne for ikke-medlemmer, tanken bak dette er at det skal være mulig å teste våre tilbud uten å melde seg inn i klubben. I tillegg vet vi at det sitter mye kompetanse ute også i andre klubber og ved å åpne våre treningsgrupper vil vi også få tilført ny kompetanse som vil komme oss alle til gode.

Vi har faste treninger i brukslydighet  på onsdager på Hvaltjern Stadion (gressbanen) i perioden april – november (når det er snøfritt, på vinteren er det skiklubben som disponerer stadion. På Hvaltjern Stadion har vi også et eget klubbhus. På vinteren trener vi brukslydighet onsdager kl. 18 ved parkeringsplassen til Forsvaret ved Kjeller når føret tillater det.

For å trene på klubbens område må det betales en treningsavgift.  Treningsavgifter blir utfakturert fra klubbens regnskapsfører. Meld inn hva du ønsker å trene på dette skjemaet og du vil motta en faktura fra klubbens regnskapsfører samt melding om hvilken kode som benyttes (både treningshallen på Kløfta og klubbhuset har kodelås).

Påmeldingsskjema treningsavgift
Priser for trening
Treningstider i hallen på Kløfta (vi i bruks trener sammen med LP)
Påmelding til fritrening i hallen på Kløfta (må bookes på forkant)

Vi håper på mange flere medlemmer, og det vil også lønne seg økonomisk å melde seg inn i klubben dersom man velger å delta på flere av av våre organiserte treninger. Ved overtegning på tilbudene vil klubbens medlemmer bli prioritert.

Se våre aktiviteter i årshjulet og les mer om hva vi tilbyr under.

Treningsgrupper

Vi har treningsgrupper som ledes av instruktør. Treningene er åpne for klubbens medlemmer og ikke-medlemmer. Treningene gjennomføres vanligvis en gang i uken, og er en super mulighet til å få trent regelmessig og samtidig få veiledning fra instruktør. I en treningsgruppe må alle deltagere bidra og hjelpe hverandre. For å kunne delta på treningsgruppene må man ha innsikt i øvelsen, f.eks. deltatt i kurs.

Det er begrenset kapasitet i treningsgruppene og ved fulltegning prioriteres medlemmer som bidrar inn i klubben. Plasser fordeles etter at påmeldingsfristen er ute. Vi tar forbehold om evt. endringer av instruktører.  Les om treningsgruppene våre og meld deg på ved å trykke på knappen under.

Fellestreninger i brukslydighet

I vinterhalvåret møtes vi for fellestreninger i brukslydighet på parkeringsplassen ved flyplassen ved Kjeller. Når du kommer fra Kjellholen, ta til høyre i rundkjøringen og da ser du parkeringsplassen til venstre. Vi møtes onsdager fra kl. 18.00

Fra vår til snøen kommer har vi fellestreninger i brukslydighet på Hvaltjern Stadion i Fetsund hver onsdag. På fellestreningene er det en treningsansvarlig, hvis oppgave er å sette ut utstyr (hopphinder, apporter) og sørge for at det blir lagt tilrette for fellesdekker. Vi har vanligvis en felles dekk med skudd og en fellesdekk uten skudd.

Da det er noen som ikke ønsker å være med på fellesdekk i skudd og kanskje også har hunder som reagerer på skudd har vi valgt å gjennomføre felledekk med skudd først (gjennomføres kl. 17.30), slik at de som ikke ønsker å være med på dette, kan komme etter kl. 17.45, vi har da avsluttet fellesdekk med skudd. Vi deler imidlertid stadion med skigruppa i Fet IL og det må påregnes at det vil bli skyting fra skiskyternes bane også når vi trener. Lyden av disse skuddene er imidlertid lavere enn hva vi benytter når vi skyter i bruks (9 mm).

Til Hvaltjern Skistadion fra Lillestrøm: Kjør riksvei 22 i retning Bjørkelangen. I krysset mellom riksvei 22 og riksvei 170 tar du riksvei 170 og kjører ca. 2 km før du tar av til høyre skiltet Hvaltjern skistadion. Hold så til venstre, kjør under en bro og ta til høyre ved oppslagstavlen. Avstanden fra Lillestrøm stasjon til avkjøringen mot Hvalstjern skistadion er ca. 12 km.

Treningssamlinger

Vi arrangerer vanligvis treningssamlinger årlig. Våre treningssamlinger er åpne for alle bruksinteresserte og vi organiserer grupper for trening. Høy sosial faktor er viktig for oss. Vi sender ut invitasjon til våre treningssamlinger gjennom vår FaceBook gruppe Stovner Hundeklubb – BRUKS.

Vi tilbyr treningsgrupper både i spor og rundering og hjelper hverandre. Det er også anledning til lydighetstrening og felt for de som ønsker. Høy sosial faktor er en selvfølge hos oss.

Treningssamlinger gjennomføres årlig og informasjon om disse blir lagt ut i vår  Facebook gruppe Stovner Hundeklubb – BRUKS Stovner Hundeklubb – BRUKS på FaceBook