Treningsgrupper

Generell informasjon om våre treningsgrupper

Vi har treningsgrupper som ledes av instruktør. Treningene er åpne for klubbens medlemmer og ikke-medlemmer. Treningene gjennomføres vanligvis en gang i uken, og er en super mulighet til å få trent regelmessig og samtidig få veiledning fra instruktør. I en treningsgruppe må alle deltagere bidra og hjelpe hverandre.

For å kunne delta på treningsgruppene må man ha god forståelse av  øvelsen, f.eks. deltatt i kurs.
 Vi tilbyr treningsgrupper i feltsøk, spor og rundering.

Vi tar forbehold om evt. endringer av instruktører. Videre er det deltagerbegrensning. Ved overtegning vil klubbens medlemmer bli prioritert.

Les  mer om treningsgruppene våre under og meld deg på (scroll deg ned på siden)

Feltsøk – treningsgruppe

Feltsøk er en viktig øvelse i bruksprogrammet i tillegg er det noe de fleste hunder elsker.
Vår målgruppe er deg som ønsker å lære mer om øvelsen feltsøk, enten for konkurranser eller for aktivering.
En forutsetning for å delta er at hunden kan hente en gjenstand, og levere til deg. (Behøver altså ikke perfekt apportering, ei heller å hente gjenstanden på 50 meter).

Oppstart: tirsdag 6 august
Avsluttes: tirsdag 10 september
Klokkeslett: 17 – 20.30
Antall ganger 6
Sted: Øvre romerike
Antall timer: 21 timer
Instruktør: Anne Gry Øyeflaten / Anne Tvedt

Pris medlemmer: kr. 1 500,-
Pris ikke-medlemmer: kr. 1 800,-
Påmeldingsfrist:

Spor – treningsgruppe

Vår målgruppe er klubbens sporinteresserte, både de som ønsker å konkurrere og de som ønsker å spore som en aktivering. På partitreningene hjelper gruppen hverandre, og instruktør veileder og støtter.

For å delta i treningsgruppe i spor må man ha deltatt på kurs, eller ha erfaring fra sportrening tidligere.
Hvor vi holder til vil variere, da variasjon på underlag et viktig i sporutviklingen til hunden, men det blir fortrinnsvis på Øvre Romerike.

Oppstart: Mandag 12 august
Avsluttes: Mandag 16 september
Klokkeslett: kl. 17.30-21.30
Sted: Hvalstjern
Antall ganger: 6
Antall timer: 21
Instruktør: Jan Even Assersen

* Det kan det gjøres noen endringer eksempelvis med noen helgesamlinger

Medlemmer:  1 500,-
Ikke-medlemmer: 1 800,-
Påmeldingsfrist:

Rundering – Treningsgruppe

Vår målgruppe er klubbens runderingsinteresserte. Både de som ønsker delta for aktivitetens skyld, og de som har ambisjoner om å konkurrere i bruks (eller allerede konkurrerer).
På treningsgruppene gis individuell veiledning til ekvipasjene, og deltakerne deltar aktivt med å hjelpe de andre på gruppen. For å delta på treningsgruppen må man ha deltatt på kurs eller ha erfaring fra rundering tidligere.
Det er viktig at de som melder seg på treningsgruppene i rundering stiller opp på treningene – da vi er avhengige av hverandre for å få gode treninger.

Oppstart: Torsdag 8. august
Avsluttes: Torsdag 5. september